Good Deed

8 Dec

Jag gjorde en god gärning tidigare ikväll när jag skulle springa in lite snabbt på Ralph’s innan jag skulle ta buss 24x hem. På väg in i butiken var det två hemlösa människor som stod vid infarten med skyltar där det (förmodligen) stod något om attt de ville ha hjälp på något sätt. Jag såg inte riktigt vad det stod utan såg bara en julgran men bestämde mig för när jag ändå skulle in och handla att även handla något till dessa två mindre lyckosamma människor. Istället för att då enbart köpa choklad till mig själv köpte jag bananer, äpplen, bröd, jordnötssmör (det ska tydligen generera nyttigheter) och chocolate chip cookies (choklad genererar lycka) som jag sedan gav till de två utanför. De två blev väldigt förvånade men samtidigt väldigt glada och jag fick en kram av kvinnan och även ett ”that was very kind of you” av en passerande man.
Jag önskade de två en god jul och kände att detta är något man bör göra oftare, det krävs inte mycket. Istället för att slänga pengar till dem bör man ge Vårt Engelska projekt om hemlöshet var väldigt lärorikt när det väl kommer till hur hemlösheten ser ut i Amerika. En kille i min klass intervjuade två hemlösa män som frågade honom om ett par byxor och en sovsäck, något den här killen löste åt dem. Detta kallar jag engagemang och omtanke.

Något jag dock kom på när jag gick därifrån var att jag glömt köpa något drickbart till mitt matpaket, något av det mest enkla av allt, vatten.. Får bli nästa gång.

Good Deeds

Vi lever i en fruktansvärld

 

Kommentera

