Last Week of Class

3 Dec

Jag skulle verkligen inte gått upp till skolan idag. Vad trodde jag igår att vi skulle göra idag? Jag trodde att vi skulle rita, vilket var väldigt sant.

Det avr det vi gjorde, i alla fall en tredjedel av vår grupp. Jag gjorde nytta i 45 minuter innan jag fick tillåtelse att gå. Jag gick dock inte direkt utan hängde kvar lite och pratade med Jesus samt några Kinesiskor i min klass. Fick lära mig hur Natacha skrivs även fast det inte är 100 procent rätt då namnet/ordet Natacha inte finns i det kinesiska språket. Kinesiska är grymt svårt, det går ju inte att översätta på samma sätt som mellan Svenska och Engelska då de inte talar eller skriver med bokstäver utan emd ljud och känslor. Ett namn kan t.ex. betyda flera olika saker i olika meningar och hänvisa till olika saker. Namnet Bo betyder t.ex. sjö och något annat som jag ej kommer ihåg nu men det är även ett namn. Att lära sig kinesiska verkar som en riktig utmaning..

IMG_2503

Natacha på kinesiska

Jag gick sedan upp till cafeterian för att köpa kaffe och något som skulle kunna ge mig energi (det blev en typ av filodegsbulle) för att sedan sätta mig i biblioteket och plugga. När jag då även kollade min mejl såg jag att min Global Studies klass var inställd. Typiskt. Jag hade ej behövt kommit till skolan idag.

Då var det bara att hoppa på bussen och ta sig hem vilket var lite synd för att jag ville gå på denna lektion för att sedan gå på filmvisningen av ”Exporting Raymond” som vi i ISA-klubben anordnar. Det är tydligen en intressant dokumentär om hur Ryssland importerade Raymond serien,a dopterade den och gjorde en rysk variant. Detta är även en Extra Credit möjlighet vilket skulle varit kanon att gå på men jag kände inte för att åka tillbaka bara för en film. Jag åkte istället hem, hittade Lukas fortfarande hemma, slängde in en tvätt i tvättmaskinen och chillade i en halvtimme medan jag väntade på tvätten.

När tvätten var ren och upphängd hoppade jag upp på Black Widow och cyklade på gymmet där jag cyklade (stationärt) i 30 minuter och sedan körde rygg. Dagen började grå men vid denna tid på dagen kikade solen fram, tack äntligen!

IMG_2488

”Cruisin down the street with my BW”

Efter träningen väntade några timmar av rejält pluggande, jag kände då att jag behövde lite motivation och cyklade då först till Blenders in the Grass för att köpa en Berries Plus Blender som skulle hjälpa mig plugga.

IMG_2489        IMG_2494

Blender-metoden fungerade, den gav mig ny energi och fick mig att plugga riktigt intensivt. Jag skrev klart två stycken uppsatser och började på min Take-Home Exam, gjorde klart första frågan, två sidor. Great job Natacha!Det kan nog även vara det faktum att jag inte satt hemma och pluggade (där det alltid finns någon att prata med, vilket är mycket roligare än att plugga) utan i UCSB Library som gjorde att jag kunde fokusera ordentligt. Jag ska nog se till att pallra mig dit imorgon också efter skolan, det börjar ju dra ihop sig nu. Finals är nästa vecka, holy pumpkin!!

IMG_2493

UCSB Library, Floor 4

Nu ska jag försöka fokusera på allt som behövs göras; Sociologi prov nästa torsdag, känner mig inte nervös alls men måste läsa på; Environmental nästa tisdag, måste verkligen ta tag i detta då det kommer att vara prov på allt vi gått igenom under hela terminen; Global studies, skriva klart fråga nummer två om ekologisk globalisering och göra två stycken Extra Credits innan fredag.
Nu gäller det bara att prioritera och organisera tiden väl för att hinna med allt, det ska jag nog klara!

Nu är det sista veckan med lektioner, miiiiii!!!!!!

 

Kommentera

