Sunday

2 Dec

En vanlig Söndag.

Jag blev väckt klockan nio imorse av Olle och hade då sovit i åtta timmar, bra jobbat Natacha!
Gick upp, gjorde frukost och satte mig och pluggade lite lätt. Dagens planer var att åka och träna och sedan direkt därifrån ta bussen till Downtown för att leta reda på saffran och resten som behövdes till kvällen.

IMG_2434

På gymmet körde jag 15 minuter crosstraining och körde sedan biceps och axlar, blev ett lite halvt snabbt pass idag då jag även hade andra saker att stå i. Nästa sak på dagens agenda var då att leta reda på saffran. Hur kan folk här inte veta vad den dyraste kryddan i världen heter?

Jag hittade i alla fall saffran på Cost Plus World Market där jag även handlade choklad med chilismak och sedan kardemumma som jag letat efter ett väldigt bra tag. Duktigt av mig att hitta det två veckor innan jag åker hem..
Jag hade lyckats glömma mitt bankkomatkort och mit ID-kort i min fick på en av mina tröjor hemma vilket förlamde mina inköp. Tur var hade jag ca 50 dollar i cash så jag överlevde alla mina inköp.

Vädret idag har inte varit kul, himlen öppnade sig när jag kom ut ur butiken och fortsatte sedan att regna hela kvällen. Det är dock väldigt mysigt att gå i regn även om man blir blöt, det är nog det som är det mysiga.

Jag kom sedan hem runt fyra, duschade och fixade mig och inväntade Sarah som anlände runt sex för att sedan inleda vårt första-advent-event!
Den enda regel var; Vill du äta måste du engagera dig.

Vilken tur att familjen (som numera kallar sig The Wolfpack?) hjälpte till och engagerade sig i bakandet. Vi bakade lussebullar och gjorde pepparkakor med hemsk glasyr på och kokade sedan ihop mulled wine. Vi tänkte göra glögg men vi hoppade starkspriten och använde enbart rött vin och juice från en apelsin plus alla kryddor och mandlar etc. som man brukar ha i.

Under min visit i Downtown letade jag efter vita höga ljus och tillhörande stake (en riktig med fyra kan man inte hitta, jag vet..) men hittade ingen och bad då Olof leka McGyver, som han är så duktig på, och använda sin kreativitet och sin känsla att bygga saker. Resultatet blev riktigt bra, vi valde även att rita lite lätt på den för att bygga på julkänslan!

Kvällen var riktigt mysigt med familjehäng och slutade sedan med att Sarah lyckades välta ut sitt glas och spilla rödvin över halva hennes tröja, det har verkligen inte varit hennes helg denna helg..

Nu blir det läggdags för jag ska upp och sex timmar, usch och fy jag hatar att gå upp klockan sex.. Vi komemr troligen inte ens göra något givande, typ rita eller något annat dumt..

Godnatt!

Kommentera

