Wednesday

29 Nov

En vanlig onsdag.

Jag vaknade tre gånger inatt, klockan 1:00, 5:00 och sist 5:58, 2 minuter innan uppgång. Omäktig situation är vad det är och ännu omäktigare situation är det när du måste gå upp så tidigt för en lektion som inte är mäktig eller värd att gå på.

Var lektionen värd att gå på, lärde jag mig något, var det nyttigt för min utbildning?

Svar Nej.

Min engelskalektion är egentligen två timmar och tjugo minter men idag var jag enbart på lektionen i en timme. Vi höll till i CLRC (The Cartwright Learning Resources Center) , i ett av CAI-labben (Computer Classrooms) där vi brukar spendera våra onsdagslektioner.
Vad gjorde vi?
Vår uppgift var att granska en annan grupps webbsida och sedan fylla i ett betygspapper. Jag granskade en grupp som inte ens var klara eller som inte ens gjort allt man skulle göra. Hur enkelt var inte det att granska då? Jag skrev ett incomplete på betygspappret och var klar. En oerhört onyttig lektion som jag inte behövt närvara vid, min partner i grupparbetet var inte ens där. Jag har lärt mig väldigt lite under mina engelska lektioner, jag kämpar itne ens för dem, det finns ingen utmaning, synd bara att min brasilianska lärare är en himla härlig person.

Efter lektionen begav jag mig än en gång till biblioteket, som ligger oprecis mittemot CLRC och pluggade Sociology och Global Studies tills protester från min mage uppkom. Jag begav mig då till Cafeterian för att plocka ihop en sallad att ta med och fortsätta mina studier när jag träffade upp Jakob och Lukas och det slutade med att jags truntade i studierna och satte mig istället och åt lunch med dem.

Vi pratar just nu under Global Studies lektioner om Ecological Globalization vilket är sjukt intressant. Just nu läser jag om miljön i tre ämnen, i Sociologi börjar vi på torsdag med Environmental Sociology, i Environmental Studies läser vi om global Warming etc och nu i Global studies läser vi om hur gloabliseringen bidrar till miljöproblem runt om i världen.
Efter lektionen mötte jag upp Helena och hängde ett tag tills hennes lektion skulle börja och hoppade sedan på buss 15x för att ta mig hem till IV. Redan på bussen satt Olof, vilken glad upptäckt.

Det har regnat hela dagen idag från förmiddag till kvällen vilket gjorde att när jag väl kom hem ville jag ej gå ut. Jag tryckte i mig två knäckebröd och satte mig sedan i köket för att organisera mian extra credit uppgifter och lite annat smått runtomkring. Vid denna tid var jag helt förstör
Kaffet hjälpte slightly, ville fortfarande gå och lägga mig men bestämde mig att det skulle få vänta. Till middag lagade jag broccoli- och zucchini soppa och fortsatte sedan mina studier lite halvt produktivt.d och ville gå och sova men Olof tyckte att det var en bättre ide att dricka kaffe istället för att sova och bryggde då kaffe till mig, Lukas och han själv.

Vid kvart över sju körde jag och Olof ABRipperX (min mage hade redan träningsvärk från söndagen och den värken adderades nu) och efter det begav jag mig till gymmet för ben. och rumpträning.

Det blev 30 minuter på cross-trainern och sedan 30 minuter ben- och rumpövningar. Min nedre del av kroppen kommer ju vara förstörd imorgon då jag gick upp ett steg i vikter idag också.

Det fortsatte regna på vägen hem från träningen, det duggade lite lätt vilket var riktigt skönt. Något som är väld

igt positivt när det regnar här är att det inte finns några sniglar! Jag tycker om när det regnar lite lätt och när det fortfarande är varmt,d et är bara härligt men inte när det är grått och trist vilekt det tydligen ska vara de närmaste dagarna.

Har precis ätit lite havregryn och ringt ett samtal till en sovande person i Svea och ska nu gå och lägga mig och bättre på min sömnskuld. Förhoppningsvis är jag piggare imorgon då jag även har sovmorgon och då det är två lektioner från helg!

Kommentera

