Inner Conflict

15 Nov

Oh and btw.

Natacha: Efter skolan idag ska jag baka en chokladtårta.

Natachas Alter Ego: En vad?

N: En chokladtårta.

NAE: Men du ska ju inte äta sådant förrens thanksgiving har du sagt, inga sötsaker och ingen alkohol alls.

N: Jag åt ju äppelpaj och drack vin i helgen? Så på så vis går det löftet..

NAE: Men du kan ju inte baka en mäktig chokladtårta och äta den idag, det är en vecka tills thanksgiving. Du får vänta till nästa vecka!

N: Jag vill baka och äta chokladtårtan idag, denna aktivitet har faktiskt en framtida funktion.

NAE: En framtida funktion, vad är det för funktion?

N: Sarah fyller år på måndag och vi ska fira henne i helgen.

NAE: Och det menas med att du måste baka en chokladtårta idag, även fast hon fyller år på måndag?

N: Ja, för jag måste testa receptet och se att chokladtårtan blir bra och helt igenom gudomlig god innan jag bakar den igen i helgen till Sarah.

NAE: Ska du förbaka en, äta den för att se om den framtida tårtan du ska baka blir god?!

N: Ja, precis så.

NAE: …

Kommentera

