Off school

14 Nov

Idag vaknade jag helt utvilad och jag hade sedan ingen engelska i och med vårt projektarbete vilket gjorde att min nästa lektion börja klockan 12:45.
Jag vaknade vid åtta imorse och satte mig och pluggade sociology inför min midterm imorgon och bestämde mig för att ta halv tolv bussen till skolan så att jag skulle vara där tre kvart tidigare för att kunna gå till min sociology tutor. När jag och Lukas, som också börjar 12:45, gick till busshållsplatsen ser vi bussen åka förbi men blir bara måttligt stressade då vi vet att det kommer en till vid 12:46. Denna buss åker dock bara förbi oss eftersom den är kalasfull vilket gör att det inte finns någon till buss efter denna tid förrens 1:44. en minut innan lektionerna börjar. Buss 24x gick 12:58 vilket gjorde att vi även missade den då 46-bussen var försenad till kl 12:53. Det är himla mysigt att bo i Isla Vista ibland..
Så då var det var bara att börja knata hem och inte åka till skolan vilket gör att detta blir första gången jag skolkar utan min vilja, otroligt omäktig! Har skolkat på två lektioner tidigare under hela terminen så det är inte så att jag gör det regelbundet men nu kländes det riktigt kasst i oc med att jag ahr midterm i Global Studies nästa vecka och att henne lektioner är sjukt viktiga då det inte finns backup för det muntliga.

Jag blev straffad ganska snabbt när jag kom hemdock, då jag brände mig på spisen. Tack för den!

Nu blir det dock lite pluggande inför sociology (synd att jag missade tid med min tutor!) och sedan vid två ska jag iväg och träna.

Dagen som började bra.

Kommentera

