Toast for Thursday

9 Nov

Finally Weekend!

Denna helg har avrit efterläntad, vi är lediga tills på tisdag eftersom måndag är Veterans’ Day. Skrev min andra Environmental midterm idag och nästa gång är det final exams. Jag tror att det gick bra, men som sagt, om man tror att det gick bra gick det säkert åt skogen.

Nu kan jag andas, pausa någon dag för att sedanmolly fokusera på nästa midterm i Sociology och i Global studies. Det är väldigt mycket kvar som ska göras men man känner att det börjar dra ihop sig. Det är ca fem veckor kvar till finals och alla veckor framöver kommer vara fullspäckade med ännu mer studier. Jag ahr som sagt Sociologi nästa vecka, plus ett draft i engelska projektarbete om hemlöshet (påminn mig att jag måste skriva om hur lata och oambitiösa amerikaner är, vill man ha något gjort ska man göra det själv) vilket är en mängd arbete att förberedas. Veckan efter det är det sista Global Studies Midterm (wohoo), sedan blir det thanksgiving och vi får långledigt och sedan är det tre veckor till finals där både repetitioner och extra credit uppgifter ska genomföras. Under denna period ska även projektarbete i hemlöshet redovisas och en slut-uppsats i Engelska ska göras. Det är väldigt mycket på så lite tid, för det är inte långt kvar, omcirka 30 dagar börjar final exams!

Sedan, om ca 39 dagar lämnar jag De förenta Staterna för att ta mitt pick och pack och flytta hem, Holy pumpkin, det är inte långt kvar nu!

Var ute och sprang en snabbis idag för att träna på min löpning, känns väldigt bra att komma igång igen! Åt därefter en supertallrik med avocado, chevre, honung, valnötter, fikon och bladspenat till middag och ska nu sätta mig och göra några engelska uppgifter som jag inte gjorde igår (pga. att jag skolkade!?) och ska sedan sätta igång och röra ihop en äppelpaj. Michael önskade det idag och jag känner att vi (efter våra midterms) förtjänar paj. Tror nog även att resten av familjen vill ha äppel paj, förutom Olof då för han tror att han är fet och går på någon konstig diet, vem är tjejej här egentligen? Ja juste, jag är en stol, så var det. en väldigt MÄKTIG stol!

Kommentera

