Life Goes on and Things Changes

1 Nov

Då är det också bestämt att klockan 11:01 den 17 december lämnar jag staterna för att sedan landa i Svea 16 timmar senare.

Jag ser sjukt fram emot att åka hem och börja på något nytt. Jag är klart understimulerad här. Jag gör saker, träffar vänner, tränar och gör andra saker hela tiden då jag inte pluggar men jag är ändå så sjukt understimulerad. Santa Barbara är en liten stad och vi, som bor utanför Santa Barbara, finner det ännu mindre.

Den största anledningen till att jag åker hem är just på grund av det, understimulering. Det är självklart att det finns personer jag vill åka hem till, det är naturligtvis en anledning men det är inte den största anledningen. Jag tycker som sagt inte ge upp sin drömmar för någon annan men man kan alltid modifiera dem och anpassa efter behag. Jag ser inget fel med det, jag ser bara möjligheter.

 

Ni som känner mig vet hur jag är, jag är en rastlös person som alltid måste underhålla mig för att på så sätt stimulera mig. Jag ser inte fascinationen att åka hem efter skolan och sedan slå sig ned framför datorn tills läggdags. Det fungerar inte för mig och det fungerar speciellt inte för mig här i Cali. Vi är för fan (ursäkta franskan) i Kalifonien!
Det finns andra saker att göra här (med en begränsning som sagt) utan att sitta hemma hela dagarna.  Det är bara att passa på att njuta innan det tar slut och jag känner att jag njuter av livet mer nu när jag vet att jag ska hem än innan. Jag känner att varje dag är mer viktig och maxar då för att få ut så mycket av dagarna som möjligt.

Det ska verkligen bli så himla skönt att komma hem. Jag behöver min core, deras alltid nyttiga umgänge och deras stöd. Man överlever inte utan sina vänner. Deras stöd är otroligt viktigt och jag tackar er att ni stöttar mig i mitt beslut, det betyder mycket.

Det blir ingen American Dream för mig, aldrig i livet jag vill hem till det lilla landet lagom.

Kommentera

