10/30/1991

30 Okt

Enligt mitt Californian ID fyller jag tydligen år idag, Grattis till mig!

Man slutar aldrig förvånas över amerikaner och hur deras system fungerar. Det tog mer än sex veckor att få våra ID-kort och när vi väl får dem är det fel på mitt och på Olofs kort. På Olofs kort står det att kortets experation date är den 31 december 2012, härligt att ha ett ID-kort i tre månader!

Jag fick reda på att mitt var fel på när jag gav kortet till en bartender nere i Downtown, jag skulle inte dricka alkohol men visade upp det då de andra skulle ta en öl, varpå bartendern säger: Men du är ju inte 21.

Mitt svar på det uttalandet var att jag visst var det men när jag väl tittar på mitt ID-kort så står det som han säger, att jag inte är 21. På ID-kortet står det 30 oktober 1991 och inte 3 oktober 1991.
Hur lyckas man?

När jag och Olof sedan besökte DMV i söndags för att korrigera våra fel såg damen bakom kassan inte ens förvånad ut, man börjar då undra om detta brukar hända ofta. Jag har egentligen tid hos DMV idag för att kolla upp detta problem men känner att jag inte orkar lägga tid eller energi på detta då jag nu är (enligt mitt Cali ID) 21 vilket gör att jag egentligen inte bryr mig om det längre. Jag tänker inte lämna in det för att sedan vänta sex veckor till för att få ett nytt, det kan de fetglömma!

Californian ID

Kommentera

