Halloween’12

27 Okt

Igår började firandet av halloween för Familjen.

Isla Vista sägs vara ”meckat” för halloween i USA och folk vallfärdar hemifrån för att närvara vid ett av årets största höjdpunkter.
Det var lika galet som vi läst pch hört om, redan på dagen märkte man att det var en mängd mer bilder på gatorna än det är i vanligt fall.

Jag hade beställt hem en gladiator dräkt och agerade då en fredlig gladiaor då jag ej hade vapen på mig, Olof tog inspiration från Eric Northman och klädde ut sig till en vampyr (en väldigt bra sådan!) och Jakob var lite tveksam trots sin stiliga utstyrsel, han skulle antingen vara en farmer, eller en mimiker, eller en bondtölp. Oscar klädde ut sig till en förrymd fånge och sprang runt med handklovar, Michael var utklädd till en cool nerd (fråga mig inte varför eller vad det är för jag har ingen aning, hur kan en nerd vara cool?) och Lukas var utklädd till Caesar (men egentligen såg han  ut som påven).

Hundratals människor spatserade run ti IV i utklädnader tokigare än den innan. Folk har sådan sjuk fantasi när det kommer till utklädnader, det var folk som var utklädda till, kritor, barn med blöjor, vinboxar, etc.

Det mesta man såg runt omkring var tjejer som (äntligen) fick chansen att visa upp sig i underkläder utan att det skulle vara något konstigt, något de säkerligen väntat på hela året.
Det var en kul kväll men en väldigt tidig kväll, när jag och Jakob kom hem låg Olof och Oscar redan och sov.

Kommentera

