Terrific Tuesday

23 Okt

Fick tillbaka min andra Midterm i Sociology, fick 80 p av 84 (från början var det 85 men vår lärare strök  en fråga då svaren var felplacerade). Enlig Professor Stein ett väldigt bra resultat vilket gör att jag på multiple-choice testet hamnar på ett A, nu väntar jag bara på Essay-skrivningen som innebär 15 p.

Något jag dock inte kan förstå är hur jag inte lyckades svara på den 85:e frågan?

Under min håltimme pratade jag med Chobei, något jag inte gjort på tre månader (via telefon) och det var sjukt härligt att äntligen få prata och se hur hennes liv flyter på. Vi pratade i en och halv timme och det verkligen lyfte min dag, hon är en sådan himla bra person att prata med. Tack för samtalet!

Jag kom sedan fram till, lite senare på dagen, att vi har känt varandra i 15 år detta år. Jag menar då även inte bara Chobei, utan även Kristin och Malin också, hur sjukt är inte det?

Kom för ett litet tag hem från träningen, mina ben är helt slut då jag tog igen för gårdagens frånvaro av träning. Jag hade lite för mycket energi igårkväll som Familjen fick ta del av, det började med runthoppande med ett baseballträ och slutade sedan med att Jakob försökte utöva Capoiera och hjulningar och jag började köra ABRipperX vid kvart i tio på kvällen men slutade sedan efter fem minuter då det var himla tråkigt så sent på kvällen. Lagom frisk kväll.

Ett skönt citat som Jakob sa udner gårdagens hjulningar, när jag frågade honom varför han inte kunde sträcka ut benen var följande:

”Mina ben är lika långa som dig, förstår du nu varför jag har svårigheter?”

Var efter skolan idag på Farmer’s Market handlade färska och organiska produkter samtidigt som jag gjorde det sista i vår Environmental Studies Assignment vi har tills på fredag. Man känner verkligen skillnaden på smaken mellan butiksköpta produkter och produkter som är lokalproducerade.

2 svar to “Terrific Tuesday”

  1. Annika oktober 25, 2012 den 5:10 f m #

    Jag är så stolt över dej tjejen!!!

Kommentera

