Friday’s event

20 Okt

Gårdagen spenderades för första gången, efter tre månader i staterna, på min första American Football Game.
Jag träffade upp Helena och begav oss sedan till vår hemma-arena på SBCC för att se SBCC Vaqueros möta L.A Pierce.
Vi såg tyvärr inte klart hela matchen då det blåste något otroligt mycket och vi hade inte, som de rutinerade människorna där, med oss filtar och jackor. Arenan ligger ju precis vit vattnet vilket gör, då det var väldigt molnigt och blåsigt igår kväll, att det är kallare där än längre in i landet.

Det vi såg var dock väldigt underhållande. Jag måste dock erkänna att båda vi var väldigt trubbiga då vi de första tio minuterna inte visste vilka som var vårt lag eller inte, båda lagen var klädda i rött och vitt och dessutom såg det ut som att det var fyra lag nere på planen!
Vi kunde inte heller reglerna vilket gjorde att vi förstod väldigt lite av spelet och vi kunde heller inte tolka poängtavlan. Det var dålig kombination av oss och okunskap men det gjorde inte så mycket, det var kul trots omständigheterna. Cirka tre sekunder i matchen var det någon som blev skadad, nu fårstår jag varför lagen har cirka 60 spelar styck..
Jag hade förväntat mig popcorn att äta under matchen men det fanns inte det utan det fanns bara en mängd annan sunk mat, vilken tur att jag hade bakat chocolate cup cakes med limefrosting tidigare under dagen, dessa förtärdes under matchen istället för poopcorn.

Efter matchen  åkte jag hemåt, stannade förbi Sarah på hennes arbete och pratade om de senare planerna på kvällen när hon slutat arbetet. Jag gick sedan till IV Market för att handla popcorn (hittade inga så det blev en påse chips istället) och några veteöl. Det var första gången (lagligt) jag handlade alkohol och blev en sad muffin när hon inte ens bad om mitt ID. Himla tråkigt. Jag som fick mitt californian ID (äntligen efter två månader!) nu i veckan.

Kvällen resulterade med att jag följde med ut, första gången sedan början av september. Alla, förutom Jakob som behövde plugga (duktig kille), gick över till grannen som bjudit in oss till sig tidigare under dagen, stannade där i ca tio minuter och gick sedan (7 meter från festen) tillbaka till oss och spelade lite kort.
Nästan direkt efter kom Sarah, Tina, Hannah och Jennifer över och joinade vårt event och därefter ville alla gå ned till Del Playa, Isla Vistas partygata som för övrigt är värdelös, vilket gjorde att vi begav oss utåt. Som tur var så var tjejernas mål att gå till ett Fraternity Party istället för DP, något jag var oerhört glad över, så medan killarna gick ned till DP gick vi tjejer till Beta (som det huset tydligen heter).
Då har jag alltså gått på mitt första Frat Party. Det var grisigt, stökigt och väldigt sunkigt men ändå himla intressant att se. Kulturchock på hög nivå.
I Fraternities och även sororities  lever det runt, upp mot 20+ personer i grupp. Sororities är där en grupp av tjejer bor tillsammans och Fraternity är där en grupp av (stökiga) killar bor tillsammans. Det är dessa orginisationer som är döpta efter grekiska tecknen som tex. BETA, PHI, ALPHA, KAPPA, SIGMA, etc.
Igår var vi i BETA-huset där det bodde ca 20 väldigt stökiga killar.
Om man inte är en grupp-människa och inte vill leva kollektivt (som jag), ska man verkligen inte bo i en av dessa organisationer, för stunden är jag väldigt glad äver att jag enbart bor med fem stökiga killar.
Kvällen slutade med att jag och Sarah drog därifrån, gick tillbaka hem till oss där resten var och umgicks. Not too bad of an evening.

Kommentera

