Global Studies Midterm #2 Done

15 Okt

Idag föll en sten från mig, min andra tenta i GLST är idag avklarad. Jag tror det gick hyffsat okej, det var ca en tiondel av tentan jag inte riktigt hade koll på men det gick säkert bra. Såg nu i efterhand att jag svarade fel (än så länge) på enf råga som handlade om vilka länder som det går någorlunda bra för i dagens ekonomiska situation. Vi hade en gästföreläsare förra veckan som pratade om det men jag blande ihop ifall det var oljeländernas (tog detta alternativ först) eller BRIC-länderna (Brasilien, Rysslan, Indien och Kina). Jag valde BRIC till slut eftersom vår föreläsare pratade väldigt mycket om BRIC och väldigt lite om oljeländerna men när jag väl tittar igenom mina anteckningar, som egentligen består av en massa lösa ord, kan jag nog pussla ihop att det rätta svaret är oljeländerna.

Nu väntar nästa tenta i SOC på torsdag. Jag känner mig dock ganska lugn inför denna, kommer ha tills på onsdag att plugga, det ska nog gå bra det också!

Jag sitter nu på Crushcakes and Café, mitt nya häng och har precis blivit klar med mina lektionsanteckningar i SOC och behöver bara sikta på att läsa kapitel 4 och 5 ikväll. Det känns härligt!

Ska iväg nu och träna, det måste jag säga, ska också bli sjukligt härligt!
Idag blir det lkondition, rygg på gymmet och sedan ABRipperX. And I’m like yes.

Kommentera

