Driving down 101

20 Sep

Sitter på bussen som ska ta mig till änglarna stad. Man inser hur fort och hur långt teknologin har gått när bussen har ett eget wifi. Globaliseringen når oss alla och skjuter oss fram i tiden. Vad skulle vi göra utan tekniken?

Med Frank Ocean i lurarna tittar jag ut över den riktiga oceanen och inser hur himla vackert det är här på västkusten. Jag hade tidigare Idag mer tid än vanligt att underhålla mig med vilket resulterade i att jag promenerade längs Cabrillo Street som är en underbar gata med havet intill, palmer längs vägen och små parker och grönområden vid sidan av.
Man inser när man väl har tid hur himla vackert allt är. Santa Barbara känns som en blandning av en medelhavsstad (det kan likna Mexikos miljö mer men eftersom jag aldrig varit där drar jag min egna jämförelse) och en liten bit av en storstad. Det är en väldigt liten bit av storstad, Santa Barbara känns mer genuint men det som kan likna med en storstad är att det är mycket människor (samt turister). Klimatet här är perfekt, varmt och skönt på dagen och lite svalare och behagligt på kvällen. Känns bra att ha denna stad som min nya tillfälliga hemstad.

Nu väntar äventyr!

20120920-192035.jpg

Ett svar to “Driving down 101”

  1. Annika september 24, 2012 den 3:11 f m #

    Här i Sverige nalkas hösten. Nu kan vi mysa på kvällarna med tända ljus. Längtar efter dej tjejen….

Kommentera

