Weekend

6 Sep

Idag är det andra dagen det regnar(!)

Jag har hört att det ska vara 360 dagar sol om året, nu har året förbrukat två dagar av dem 5 dagar som är reserverade för dåligt väder.
Efter ca sex veckorna i Cali har det nu för första gången regnat, det är bra för alla växter, de behöver ju vatten och jag tror nog att vi överlever lite regn även fast sol vore att föredra alla dagar i veckan.

Vi har nu överlevt två veckor av skola och nu är det äntligen helg, fredag var det här hos mig (då jag inte går i skolan på fredagar)!
Man ska absolut inte klaga på något som har med skolan att göra, speciellt inte när du har åtta lektioner i veckan och när du är ledig på fredagar.

Studierna går bra hittils, det blir mycket anteckningar och mycket läsande. Det är även så att jag måste gå tillbaka till mina anteckningar efter varje klass för att se vad jag har skrivit och försöka förstå hur allt hänger ihop, det är mycket information på en gång och man skriver mycket som man senare inte förstår.

Utöver det är jag är helt lyrisk över min engelskaklass. Det är så att vi alla via något media skulle komminucera med varandra rörande skolarbete och vår lärare är väldigt mycket för teknologi på olika sätt. Hon tyckte då att vi alla skulle skapa en blogg där vi skulle lägga upp några inlägg och på så sätt kommunicera med varandra.
Vi skulle sedan också införskaffa oss en Binder (hård pärm) där alla våra papper, uppsatser, etc. skulle in.
Jag frågade då vår lärare om vi inte kunde använda vår blogg till att skriva alla uppgifter vi får istället för att ha dem i fysisk form. Detta skulle inte bara underlätta tillgången till alla dokument, uppgifter, etc. utan även spara på miljön.

Hon tyckte det lät som en fantastisk idé och erbjöd alla, som ville använda bloggen som studieplats, den möjligheten. Det är helt fantastiskt, nu kommer jag ha tillgång till alla mina engelska uppgifter när jag vill och vart jag än är då jag har tillgång till bloggen inte bara via datorn utan även genom mobilen.
No more paper copies in English class!

Jag har inte tränat sedan jag nästan blev skunked, har så mycket överskottsenergi nu att jag snart avlider. Gymmet är stängt,det har regnat hela kvällen och jag har en massa studier att styra. Får bli träningn imorgon under dagen istället.

Nu kräver miljöstudier uppmärksamhet, bäst att ta tag i den muffinsen, annars blir den ledsen.

Kommentera

