Starbuckshäng

4 Sep

Sitter för tillfället på Starbacks i DTSB (Downtown Santa Barbara) och dricker cappuccino. Skulle egentligen plugga under mitt häng här men jag använde tiden till att kontakta vännerna i Svea nu när de vakna.

Utöver kontaktandet skriver jag även på L.A- och SanFran listorna som jag håller på att upprätta inför de kommande besöken där i slutet av september.
Kikar igenom olika amerikanska bloggar för att kanske kunna få lite mer genuina platser att se och saker att göra. Vill skriva ned så mycket saker som möjligt; ställen att äta på, platser att besöka och saker att uppleva som folk rekomenderar. Avskyr att titta på resesajter där de radar upp samma saker och saker dit alla turister går, jag vill hitta andra saker och platser i staden som lokalbefolkningen tycker om och rekomenderar. Därav alla amerikanska bloggar som handlar om städernas sevärdheter, restauranger, platser etc.
Kommer nog ta en tag och skriva dem dock, det finns så mycket att göra att man måste sålla! Det är nog lugnt tror jag, jag har två veckor på mig innan jag ska dit.

Nu är det dags att bege sig tillbaka till skolan för Environmental Studies med min lärare som heter Green i efternamn, humor!

Kommentera

