SKUNK ALERT!

4 Sep

I ALMOST GOT SKUNKED!!!

Holy pumpkin mitt hjärta är skyhigh!

Allt började med att jag skulle gå och träna idag vid halv åtta men av någon konstig anledning är gymmet stängt tills söndag vilket gjorde att jag bestämde mig att gå ut och springa istället. En anledning till att jag skulle träna så sent var för att jag även ville duscha lite varmare än en kalldusch i hemmet (vi har ju ingen gas förrens om en vecka).

Jag springer hur som haver i all fall ut en sväng och nattens mörker täcker snart hela himlavalvet.
under tiden som jag springer tänker jag tanken på vad jag skulle göra om jag skulle bli jagad av tvättbjörnar eller om jag skulle råka stöta på skunkar. Det är under kvällen och natten dessa lömska djur kommer fram.

Så i alla fall ska jag precis runda av kanten till vår uppfart när jag i ögonvrån ser något vid sidan av brevlådan halft under jorden (det är något typ av hål för sprinklern där) och reagerar inte först jag ser de karaktäristiska vita ränderna som finns på skunkars ryggar.
När jag upptäcker detta grips jag av panik, eftersom den är mindre än en halv meter ifrån mig, och börjar skrika lungorna av mig och löpa fortare mot ingången till huset. Väl där forstätter jag in till mitt rum och ropar samtidigt tillbaka till Michael att han ska stänga ytterdörren. Det är nu alla som är i huset grips av panik och inser att det börjar stinka.
Jag hoppar så fort jag kan in i duschen och tvättar mig med allt jag kan hitta där, schampoo, bodylotion, Oscars Axe, desinfektionsmedel etc. bättre att lukta man och alkohol än skunk!
Michael kommer sedan inrusande med tomatsås som han vill att jag ska smörja in mig med (man ska tydligen smörja in sig med det om man blivit skunked) och jag smörjer in mig tre gånger om. Jag packeterar till och med håret i tomatsås och låter det sitta där i tio minuter för att eliminera risken för stank. Efter att ha duschat tre gånger om fick Michael och Lucas lukta på mig för att se om jag blivit sprutad på. Sedan efter att ha duschat en gång till fick Olof, Jakob och Oscar även lukta på mig (de befann sig inte i huset under själva händelse) för att se om jag luktade.
Vi tror nog att jag hade tur som inte blev sprutad på då jag hann springa iväg innan skunken sprutade sin stank, jag kom ju springande redan innan jag såg skunken och ökade bara hastigheten när jag såg den. Mina ena högersko, som var närmast skunken, kan dock ha fått sig ett sprut.

Det hade varit riktigt illa om jag hade blivit nedskunkad, hade behövt sitta i karantän i två veckor! Jag hoppas att bli skunkad är ett rationellt själ till att inte behöva gå till skolan här i Cali.
Och sedan har vi vår husregel också. Husregel #2 – Don’t get skunked!
Man får helt enkelt inte bli skunked.

Jag tycker dock att det fortfarande lukar lite skunk i vårt sovrum..

2 svar to “SKUNK ALERT!”

  1. Mamma september 5, 2012 den 12:57 f m #

    Du är för rolig!!!! Ha ha ha…….
    Puss o kram

    • natachaworldwide september 5, 2012 den 4:02 e m #

      Det var inte kul!!
      Vet du hur rädd jag var?? Jag kunde ha blivit skunked, och om jag blivit det hade jag fått flytta från huset och bo i karantän i två veckor!!

Kommentera

