Squash

31 Aug

Idag har Olof försökt lära mig spela squash.
Det finns sju stycken Squashplaner på UCSB:s Recreation Center och det var efter att vi såg dem som vi ville börja spela. Efter att investerat i två rackets, skyddsglasögon och bollar kunde vi idag testa våra färdigheter (dvs. Olofs färdigheter då jag inte äger några).

Som ni kanske redan vet har jag inget sikte och ingen som helst bollförmåga så till en början lyckades jag träffa bollen/väggen/ två gånger av tio. Jag trodde mer på att träffa bollen oavsett hur graciöst och skickligt jag gjorde vilket resulterade i en konstig dans på planen med flaxande armar och ben. Denna tekniken fungerade sådär och gjorde att bollen, när jag väl träffade den, sköts åt alla håll och kanter – tak, golv, väggar – inklusive mig själv.

Det kanske inte var ett riktigt löpande spel men Olof kan inte säga att det inte var underhållande. Jag tyckte det var kul oavsett, det är redan bevisat att jag inte är duktig på bollsporter, racketsporter däremot, det kanske man kan ändra på!

Har för övrigt en riktig skön träningsvärk i hela kroppen idag, har drillat hårt denna vecka. Drillade benen rejält i onsdags och igår drillades magen duktigt. Imorgon blir det vilodag, max en promenix under dagen och sedan vila för att sedan satsa igen på söndag.

Kommentera

