Drilling

29 Aug

Dagens träningspass upplevdes idag tillsammans med Olof  och bestod idag av 8,3 km ovillig cykling, ett ben och tricepspass, en medellång promenad på 40 min och sedan ett Insanity Recoverypass. Jag saknar Insanity.
Introducerade Olof till insanitypassen idag, vi körde ett lättare pass som innehöll stretching och lite lighter styrkeövningar och vi var genomblöta redan efter 10 min in i passet. Kompenserar för den uteblivna träningen igår.
Det sista vi gjorde när vi tränade på gymmet var drop sets (man börjar på en vikt för att sedan stegvis minska på vikten ju högre upp i seten man kommer. Detta för att i slutänden kunna träna till ”failure”, vilket innebär att man tränar tills man inte orkar mer.) Det var brutalt, vidrigt men väldigt kul. Kommer inom de närmsta 48 timmarna ha otroligt ont i mina muskler. Good job drilling!

Satt under min håltimme på Starbucks och pysslade ihop mitt schema, pratade med mor och bror via skype och organiserade upp terminen.
Under min GLST-kurs (Global Studies) tittade vi på olika videor och fick bland annat se Youtubes allra första klipp. Det varade i 18 sekunder och en av grundarna till företaget syns med i videon, riktigt mäktigt.

Pratade med, min kära Kristin idag för första gången sedan jag anlände i staterna. Himla mysigt att pratas vid, det ska vi göra minst en gång i veckan framöver.

Nu, dags för en dejt med John Blund, måste få min skönhetssömn inför morgondagen.

Kommentera

