Second day at SBCC

28 Aug

I’m stoked.

Amerikanska ordet för när du är lycklig/exhalterad/glad.
Har gått igenom mina två första skoldagar och ser väldigt mycket fram emot resterande dagar.

Gårdagen inleddes med Engelska som ägde rum på East Campus där det även var strömavbrott under hela lektionen. En lärare som inte var vår riktiga lärare gick igenom introduktionen med oss och gav oss sedan ett engelskatest att göra, gick himla bra att göra det i mörkret.
Efter Engelskalektionen hade jag håltimme i några timmar och spenderade denna med att strosa runt campus och ned till Santa Cruz market för att sedan vid kvart i ett träda in på lektionen för Global Studies.

Global Studies verkar för övrigt otroligt intressant, vi kommer att läsa om samhälle, globalisering, mänskliga rättigheter, olika konventioner etc. Vi har en tysk lärare som verkar riktigt engagerad och som verkar brinna för vad hon lär ut. Sounds like this is going to be really good!

Dagens lektioner var Sociology och Environmental Studies.
Började dagen 9:35 med Sociology följt av ett att antal timmars håltimme där jag mötte upp Helena, läste GoT och chillade på gräset i West Campus, som för övrigt är otroligt vackert med gröna gräsmattor, öppna ytor och underbar havsutsikt. Den andra och sista lektionen för dagen var Environmental Studies som även Oscar har valt att studera.
Vår Professor heter Adam Green och verkar sjukt skön. Kursen kommer handla om miljöproblem, klimatförändringar, kontakten mellan mat och miljö, föroreningar etc. Allt det vi gick igenom udner dagens lektion finner jag väldigt intressant och jag hoppas att det kommer vara en intressant kurs.

Tror att det kommer vara en väldigt intressant termin med många intressanta ämnen men det kommer även att vara en intensiv termin med väldigt mycket att göra. Har redan nu fått se kursschemat och när alla midterms sker och alla andra inlämningar. Jag har sedan också valt väldigt seriösa ämnen vilket gör att det kommer bli kolossalt mycket att studera. Jag skulle tagit någon flumkurs, varför gjorde jag inte det?

Kommentera

