Inköp

28 Aug

Efter dagens skola promemnerade jag och Oscar ned till Downtown för att inhandla lite block/pennor/mappar, handla en ny telefon till Oscar, då han droppat sin, och sedan amerikanska simkort till båda våra mobiler. Jag fick mitt Telenor-simkort från Sverige igår och kunde med den jailbreaka min Iphone för att kunna använda den här i staterna. Tyvärr fungerade inte upplåsningmetoden därefter som den skulle vilket gör att jag nu efter att e-beställt ett Gevey-card, måste vänta på att få det kortet för att sedan se om det fungerar. Omständig procedur, ja. Jag förstår inte vad jag gör för fel med uppåsningsmetoden, något måste vara fel i programet då jag gör exakt som man ska, tro jag måste ringa min bror under morgondagen för att ta reda på vad som blir fel.

R2-D2 USB-memory stick

Har idag utöver studiematerial köpt ett sjukt snyggt USB-minne, R2-D2!
Den har åtta GB, den kommer nog vara det snyggaste USB-minnet jag någonsin haft och den kostade enbart 15 dollar. Good catch Miss!

Jag fick idag även hem alla mina andra böcker jag behöver till mina kurser, lyckades tydligen få två stycken böcker om globalization, thats odd.
Känns dock skönt nu att jag har alla böcker, måste ta och sluddra igenom allt kursmaterial vi fått, ska ta och göra det på fredag.

Kursmaterial för Sociology, Environmental Studies och Global Studies

Kommentera

