Ready for School

26 Aug

Imorgon börjar studierna igen efter två års uppehåll. Känner mig lagom exhalterad inför det då jag egentligen inte riktigt vill studera, jag vill hellre arbeta. Tyvärr måste man väl någon gång i livet ta tag i sin utbildning och se till att bli något (för det är väl något man verkligen måste). Det som jag mest ser fram emot är utbytet av vardagen, att börja på ett amerikanskt college är verkligen inte som sveriges högskolor/universitet och det lär vara mycket anpassning. Anpassning är även något jag ser fram emot, ska bli himla kul att justera hur man tidigare levt och påbörja något nytt.

Kursmaterial för Global Studies och English

Klart jag är exhalterad inför att börja skolan imorgon, det kommer vara väldigt mycket nytt. Nya miljöer, studiesätt, ämnen och människor. Jag måste hitta nya vänner (bli inte ledsen nu Olof men jag kommer bli galen om jag bara umgås med er)!

Jag bestämde mig för att handla de flesta av mina böcker på nätet via amazon.com och har hittils bara fått en bok (Engelsk skönlitteratur) därifrån. Jag var dock i skolan i fredags och köpte en bok till Global Studies och en till skönlitterär bok till engelskan (vi kan väl inte bara ha skönlitteratur som kursmaterial?) vilket resulterar att jag har hälften av alla böcker jag behöver. Estimated delivery på resten av böckerna ska senast vara den 31 augusti men förhoppningsvis kommer de tidigare.

Har även inhandlat en skvallertidning, första gången sedan mora brann ned, som är på spanska. Jag vill ju så gärna lära mig spanska så då tänkte jag att jag måste börja någonstans och varför inte med att läsa en tidning och därefter översätta? Annorlunda sätt att lära sig? – Ja.

Jag måste flytta till Barcelona, eller sydamerika och lära mig spanska på riktigt. Jag tror inte det fungerar med att sitta och lära sig på lektion eller på andra sätt (läsa skvallertidning t.ex.) utan man måste vara i landet och lära sig i praktiken. Jag måste flytta till ett spansktalande land. Jag måste lära mig spanska.

Spanska People och ett Spanskt/engelskt lexikon

 

Kommentera

