Downtown Santa Barbara

23 Aug

Jag har nog hittat mitt favoritställe idag, eller egentligen var det Helena som visade detta underbara ställe.

Mitt nya favoritställe är Yogurt land som ligger på State Street precis innan Macy’s och som serverar otroligt god yoghurtglass. Du väljer själv vilka smakar du vill ha sedan om du vill ha bär, frukt, kakdeg, nötter etc. och till sist om du vill ha topping på. Därefter väger dem bägaren du har glassen i och betalar efter vikten.
Deras smaker byts även ut och ersätts med andra smaker så att det alltid finns nya smaker i sortimentet.Varför har vi inget sådant i Svea?

Min bägare fylldes med smakerna Coconut, Dutch Chocolate och Cookies and Cream och jag toppade dessa med jordgubbar, gigantiska blåbär, chocolate fudge och yoghurtbitar. Yum.

Dagen spenderades, förutom på Yogurt Land, nere på beachen i SB och runt i Downtown tillsammans med Helena. Vi strollade runt på gatorna och kikade på rådhuset, biblioteket och Santa Barbaras Museum of Art. Jag tog nog på mig lite för lite solkräm idag, känner att det bränner lite i mina lår. Man skulle kunna hoppas att det är efter dagens träningspass, som ägde rum efter jag kommit hem från Downtown, men chansen att jag glömde smörja in mig mer är dock större.

Olof har idag även försökt lära mig att kasta en amerikansk fotboll. Det gick sådär, jag har verkligen ingen känsla för bollsporter. Jag ska nog inte involvera mig i sådant. Alls. Å andra sidan ska jag nog göra det i alla fall, det är kul även fast jag är lika duktig på bollsporter som en apa är duktig på racketsporter.

Imorgon bär det av till L.A. Vi har hyrt en Ford Explorer med plats för sju personer som ska ta oss över route 101 till The city of Angels. Kalaset bär av vid halv tio och innan dess är mina planer på att hinna träna då det inte kommer finnas utrymme för det senare under morgondagen.

Kommentera

