Clean Run Decorate Cook

22 Aug

Vi lyckades idag powerstäda hela huset vilket innebär att huset nu ser representabelt ut (lär hålla i två dagar). Efter städningen blev jag medlurad att gå ut och springa av Olof, en springtur som även Michael hängde på. Löpningen gick sådär, jag springer på morgonen (när jag är tillräckligt motiverad att ta mig ut) i cirka 20-30 min på antingen sandväg eller på stranden men nu sprang vi en längre sträcka som varade mestadels på asfalt vilket mina ben inte är pigga att springa på. Jag slutade springa i april detta år då jag fick ont i mina benhinnor och har därefter inte sprungit förrens jag flytta hit och började springa här. Jag kan känna av mina ben ibland när jag springer på sandväg, inte mycket dock det handlar bara om att springa rätt och på rätt underlag (bra skor är också ett plus), men när jag springer på asfalt är det mindre behagligt och det känns helt plötsligt inte lika bra. Det blev då  istället mycket powerwalkande med en sista spurt på den sista bit sandväg.

Vi har för övrigt satt upp alla posters nu och hemmet ser helt plötsligt mycket hemtrevligare ut. Vi satte två posters i vardagsrummet, en i köket (egentligen är det tre men två posters har Jakob tagit med från Sverige), en i hallen/vardagsrummet och sedan en i mitt rum.

Här även under dagen hunnit baka rawfood-bollar som består av cashewnötter, russin, lime och kokos, annorlunda men gott.
Enligt Olof smakde det konstigt eftersom han innan varje tugga trodde att det var en kokos-/havreboll men som slutade i en annan smak en den han förväntat sig.
Jag valde sedan till middag att göra något helt otroligt supergott, det blev Portabello Lasagne. Superenkelt och supergott. Jag måste nog testa att göra receptet på pizzan också, den lär vara lika god.

Mina planer nu är att hoppa i säng då jag ska upp relativt tidigt imorgon (ska gå upp vid halv nio vilket jag gör alla dagar i veckan om inte tidigare) för att bege mig ned till Downtown och möta upp Helena, en tjej jag arbetade med i förra veckans grupparbete. Vi ska ses vid korsningen framför piren och sedan gå ned till stranden. Den strand som ser ut att ta en halv dag att korsa för att komma ned till havet, man hinner törsta ihjäl innan man ens når vattenlinjen.

Ett svar to “Clean Run Decorate Cook”

  1. Mamma augusti 22, 2012 den 12:35 e m #

    Bra post tjejen👍

Kommentera

