Bucket List mission #35 accomplished!

19 Aug

Då har jag precis genomfört ett Bucket List Mission!

Jag har sedan år 2011 arbetat på en lista på saker jag vill göra i livet, stora saker som små, och har idag genomfört Mission #35 – Make your own home made pasta.

Jag hade sedan tidigare bett Olof visa/hjälpa mig med att göra egengjord pasta och idag bestämde vi oss för att genomföra detta mission. Vi lagade tortellini fyllda med mozzarella/pesto och Champinjoner/vitlök/philadelphia och till det gjorde vi en typ av pastasås med zucchini, champinjoner, tomater och lök. Jag passade även på att ugnsgratinera aubergine och serverade även det till tortellinin.

På min Bucket List står saker som: #2 – Attend a traditional Indian wedding,#6 – Volunteer work in South America, #28 – Visit New York City and run thru Central Park on a sunny morning #30 – Roll all the way down a massive, grassy hill, #66 – Hug a Redwood tree osv.

Har just nu kommit upp till 70 missions jag vill göra i livet och enbart
tio % av dessa är genomförda.
Jag skriver ned på min lista saker jag vill utföra i livet, saker som jag finner intressanta. Det kan som sagt vara små saker som att hjula i högklackat till större saker som att se de sju underverken. Jag har resonerat så att jag skrivit ned saker som jag absolut vill genomföra och inte bara saker jag skulle kunna tänka mig att genomföra. Alla dessa missions har en tanke bakom sig och det finns en idé/historia till varför jag vill göra dem vilket gör dem extra betydelsefulla.

Man ska inte stressa igenom sina missions och genomföra dem bara för att kunna bocka av dem utan genomföra dem när tiden och platsen är rätt. Jag har försökt specifiera mina så gott jag kan och skriva ned saker (saker som är udda, konstiga, häftiga, mäktiga) jag verkligen vill göra och nya konstiga saker kommer man på hela tiden vilket gör att listan hela tiden fylls på och blir längre.

Kommentera

