Schedule Fall 2012

18 Aug

Nu har jag förhoppningsvis blivit helt klart med mina val av kurser. Slutresultatet blev att jag på måndagar och onsdagar kommer läsa Engelska och Global Studies och på tisdagar och torsdagar kommer läsa Sociology och Environmental Studies (låg tidigare på väntlistan men fick en plats i förrigår). Allt adderat blir det 14 units och det lägsta man måste ha för att inte bryta sitt visum/I-20 är 12 units. Man måste alltså ha klarat minst 12 units för att kunna avsluta sina studier under en termin.
Jag hade gärna velat gå någon flumkurs som typ yoga, surfning, vinstuderande, någon form av bakkurs eller något annat megaflummigt. Tyvärr är de flesta av dessa kurser oerhört attraktiva och platserna försvinner lika snabbt som kurserna läggs upp. Jag ville även läsa två engelskakurser, både Writing och Reading men Writingkursen låg på väldigt dåliga tider. De låg antingen på väldigt sena kvällar, mellan sex och halv nio, eller så krockade de med mina redan befintliga kurser som jag verkligen inte vill ge upp. Om det hade funnits en bra engelskakurs på tisdag- och torsdagmorgonar skulle jag kunna ge upp Socioloykursen men det skulle i så fall vara det enda.

Kommentera

