First time baking cupcakes in the states

17 Aug

Under gårdagen bakades det cupcakes för första gången.

Det blev en ljus variant med banan och kokos med valnötsfrosting (my favorite) och sedan en mörk variant med chokladbitar i och chokladtopping på.

Kan dock erkänna att resultatet blev väldigt dåligt. Det var fyra faktorer som spelade stor roll i cakezbakandet och dessa är följande:

  1. Smöret skar sig när jagvispade ihop allt
  2. Jag hade ingen elvisp
  3. Vi har en gasugn som gör att värmen inte fördelas som den ska
  4. Frostingen till banancakezen är nog det sämsta jag gjort då 1) jag fortfarande inte hade någon elvisp och 2) då smöret var på tok för saltigt för dens eget bästa

Nästa gång måste jag hitta ett smör som är bakvänligt. Under morgondagen ska det nog bakas frukostmuffins fyllda med en massa nyttigheter. Tänkte gå upp en lagom tidig tid för att baka muffins, göra ny Müsli och sedan åka iväg för att träna samt lägga mig någon timme på stranden och läsa.

Make cupcakez not war

Sounds like a good day to me.

Kommentera

