ZzzZunday

12 Aug

Familjen har idag blivit med minikyl!

Kundvagnskörning

Vi har idag införskaffat oss en minikyl, en tvättmaskin (efter en nödvändig detalj kan vi snart tvätta!) och en fotpall till soffan.
Jag tycker att vår nya tvättmaskin ser ut och beter sig som R2-D2 då den har hjul och är kroppen är ungefär densamma, mäktig maskin!

Nu saknar vi endast ett soffbord, några lampor och lite utemöbler och sedan är vi all set.
Jag måste också hitta en läslampa, jag har knappt läst två kapitel i GoT. Det är enbart för att vi inte har någon läslampa, jag skyller på det.

vår nya miniinikyl

Olof yttrande sig tidigare under dagen att han var väldigt sugen på att äta musslor vilket resulterade i att vi tillagade musslor i vitvinssås med en fräsch mozzarella- och sparrissallad till.

Har även under dagen hunnit boka in en helg i L.A i slutet av september (sooo looking forward to that!) och gjort min egna müsli utan höga sockerhalter och en massa konstigheter. Jag gjorde idag müsli utav havregryn, linfrön, havrekli, pumpafrön, solroskärnor, torkade aprikoser, russin och torkade dadlar. Jag hade tyvärr inte kardemumma eller kanel (ska inhandlas snarast) och kunde därmed inte krydda med dessa, det får bli nästa omgång med müsli.
Müsli är inte alls svårt att göra, det är bara att välja de ingredienser man vill använda, blanda dessa i en skål med vatten, olja och honung (samt valfria kryddor), lägga in allt på en plåt i ugnen på 175 grader i cirka 25-30 ochsedan röra runt med jämna mellanrum. Väljer man att ha i torkade frukt och bär i müslin ska dessa tillsättas efteråt när müslin svalnat av.

Hemmagjord müsli

Vill även passa på att säga att jag än så länge överlevt att sova i en 90cm säng!

Kommentera

