Organic Market/Paradise

10 Aug

Jag har äntligen hittat det jag letat efter. Det tog mig cirkus två veckor och några hundra meter från mitt hem.
Jag har alltid sett att det funnits en Organisk affär i Isla Vista Downtown men jag har aldrig gått in i den (vilket är väldigt skumt för att vara mig). Jag har tänkt flera gånger men sedan har andra saker kommit ivägen vilket gjort att jag skjutit på besöket.

Jag gick i alla fall in där igår kväll efter min joggintur för att se vad de hade att erbjuda. Jag tror att jag nästan hamnade i paradiset, de hade allt som jag letat efter. Diskar med medvetna produkter, närodlat frukt och grönt,hyllor med alla sorters fibrer, organiskt te och kaffe, certifierad choklad etc. Jag har hittat min källa för att, på ett lyckat sätt, kunna baka mitt egna bröd och göra min egna osötade müsli.

Natacha har ett fredagsmission!

2 svar to “Organic Market/Paradise”

  1. Katarina östlund hägglund augusti 10, 2012 den 1:11 f m #

    Hej Natacha. Vad härligt att hittat en Organic Market som uppfyllde dina förväntningar, med råge dessutom. De är nog ganska bra på sånt i Californien, Överför gärna dina kunskaper och erfarenheter på Olle, så kan han lära mig sen. Kramar från Beba

    • natachaworldwide augusti 11, 2012 den 12:04 e m #

      Godförmiddag(kväll),
      Jag har inte blivit helt övertygad om att det ännu, det har ganska mycket av organiska produkter men väldigt lite av fibrer etc. som finns i mängder hemma i sverige. Om det nu vore någonstans i USA där de ska vara duktiga på sådant så borde det vara i Cali. Jag hoppas på att jag hittar fler affärer, om inte är jag ganska nöjd med att vi har en Organic Market bara fem minuter från där vi bor, Jag lovar att jag ska försöka lära Olle! Hoppas ni mår bra, kramar!

Kommentera

