Schedule fall 2012

10 Aug

image

Dagen började med att jag la en deg (bröddeg) och lät den jäsa medan jag tog en joggingtur längs stranden. Idag valde jag att tillsätta linfrön (bästa), russin, torkade aprikoser och lite sirap i bröddegen. Jag har inte riktigt fått in hur jästen fungerar här och jag, som är van vid en vanlig ugn, finner det lite svårare att baka i en gasugn. Jag finner nog en balans i det hela efter ett tag, practice makes perfect.

Håller just nu på att styra ett schema inför skolan, måste lösa så att jag inte har allt för långa dagar och allt för långa omäktiga håltimmar.
Det är nu man är otroligt glad över att man är utbildad och grym i Office paketet.

Jag har nog bestämt mig för att läsa 15 units dvs. fyra kurser. Har tänkt mig English Writing och English Reading (om jag får läsa dessa samtidigt), Global Studies, Environmental studies och Yoga. Det minsta du kan läsa är 12 units och det är detta som krävs för att uppfylla studiekraven. En unit är tre timmars studietid och per studietimme dubblar man den studietid med två och får då den tid man behöver studera på fritiden. Jag vill jätte gärna läsa yoga och kursen är endast en unit. Sedan lär det inte vara sjukt mycket studerande utanför skolan i denna kurs och vem vill inte utöva yoga på skoltid?

Olof och Jakob har precis lagat klart en köttfärslimpa som de nu tuggar i sig. Enlig Olof är det nästan vegetariskt, om man tar bort allt kött.

image

Olof och Jakob

Back to making Schedule for fall 2012.

Kommentera

