Blenders in the grass

9 Aug

image

Något jag irriterat mig väldigt mycket på är att under den tiden jag varit här inte kunnat hitta sådant man  köper hemma såsom linfrön, dinkelflingor, havrekli, kruskakli etc. Det finns inga nyttiga fibrer i mataffärerna utan allt är fyllt med socker. Som t.ex. Müsli, de har ingen neutral sockerfri müsli utan allt är typ dränkt i socker. Jag kan heller inte hitta vanlig jäst. Det jag hittar är torrjäst och när jag frågar om de har vanlig, inte snabb/torrjäst, säger de att det inte finns i affären. hur ska man kunna baka gott bra med snabbjäst som är till för de som inte har tid och för lata människor?

Jag försökte baka ett valnötsbröd häromdagen men det blev inte bra då jag förmodligen inte lyckades hantera torrjästen.
Torrjästen kan dra dit peppern växer, jag vill ha vanlig kub jäst!

Kommentera

