Terrific Tuesdays

8 Aug

Nu var det slut med tråktisdagar, tråktisdagarnas era är över. Numera heter det Terrific Tuesdays!

Intensiva dagar är att föredra. Jag verkligen avskyr att leka lök och göra ingenting, kan man ens göra det?
Det gäller att verkligen ta vara på dagen och se till att göra det bästa och något utav den, inte bara sitta och löka och hoppas på bättre tider. Det kommer inga sådana på silverfat, du måste jobba för dem då det är du som bestämmer hur dina dagar ska se ut. Aktivitet är att föredra och alltid göra saker som ger en glädje. Get up Stand up –  That’s the spirit!

Tempura, Philadelphia and California rolls

Denna Terrific Tuesday tillbringades med att vid klockan ett göra ett engelska prov för att skolan sedan ska kunna placera en i den engelskanivå folk bör hamna i. Själva provet gick bra trots den knappa tiden men uppsatsen som vi skulle skriva gick mindre bra. Vi hade tjugo minuter på oss att skriva om våran favoritplats. Jag skrev en halv sida innan kvinnan framme vid tavlan ropade att vi hade trettio sekunder kvar. Då var det bara att skriva en fin avslutsrad innan man var tvungen att lämna in sin ofärdiga uppsats. Jag valde om att skriva att min favoritplats på denna jord var i min farmors trädgård men hann knappt börja med vad som vad speciellt med det innan jag var tvungen att avsluta. Det hade kunnat gå väldigt mycket bättre men jag tror nog jag överlevde. Valde att skriva att jag ville gå i Advanced English än Standard English (utmaningar är bra) vilket gör att ifall testet inte gick bra får de placera mig i den vanliga klassen. De försökte även få mig att skriva ett mattetest vilket jag vägrade då jag inte ska läsa matte. Jag fick kila ned till The International Office Center för att få ett slippa-från-matte-test, score. Resultatet för engelska provet  får vi reda på imorgon vid efter klockan två, spännande!

Då Olof och Lukas skulle göra matttestet gick jag och Oscar än en gång ned till Downtown SB. Vi åt Sushi till lunch, eller var det middag? Vi fick tjugo bitar och rullade sedan därifrån på grund av den foodbejbyn som växte i våra magar. Vi lyckades snappa upp en farmers market på vår väg upp till bussen där vi köpte två kronärtskockor, tre knippen sparris och tre askar jordgubbar. Närodlat och bra!

Sunset at Isla Vista Beach

Dagens äventyr avrundades sedan av med en skön jogging tur på stranden vid solnedgång. Bästa joggingsträckan/ platsen man kan önska. Avslutade träningen med ett dopp i Stilla Havet och sedan ett kvällssnack i form av kokt kronärtskocka och sparris med vitlökssmörkräm och till det jordgubbar. Kan rekommendera att testa jordgubbar med vitlök, riktigt gott för en vitlöksälskare!
Ska strax, efter att haft kontakt med alla nyvakna människor i landet lagom, gå och lägga mig. U make my day.

Kommentera

